Home Over ons De Scheidingsschool

De Scheidingsschool: scheiden op de best mogelijke manier

Als je beslist om uit elkaar te gaan, waarom dan niet kiezen om te scheiden op de best mogelijke manier, met het minste lijden? Deze keuze vandaag zal je later helpen om beter te herstellen van het verlies. Om samen te blijven werken als ouders.

Bij een scheiding sta je voor veel uitdagingen

• Hoe begin ik aan een scheiding? Wat moet geregeld worden? Wie kan hierbij helpen?
  • Hoe maak ik de juiste keuze op een moment dat ik door de pijn en emoties niet meer helder kan denken?
  • Hoe voorkom ik om extreme standpunten in te nemen die de verstandhouding verzuurt eerder dan verbetert?
  • Hoe kan ik de kinderen betrekken bij beslissingen die ook hen aanbelangen?
  • Hoe kom ik tot een goede regeling waardoor ik later met mijn ex-partner nog samen door één deur kan?
  • Welke nieuwe vormen van scheiden bestaan er nu?
  • Hoe begin ik aan een nieuw samengesteld gezin?
  • Ik maak me zorgen rond de kinderen en vraag me af wat ze nodig hebben?
  • Wat doe ik als ouder, als grootouder, als familielid  wel of niet om mijn kind en kleinkind te  helpen?

Met goede informatie, tips en begeleiding kan je van deze uitdagingen een leerzame en constructieve ervaring maken.   De Scheidingsschool wil jou helpen om anders door je scheiding te gaan. Hierbij hebben we ook speciale aandacht voor de kinderen, de grootouders en andere mogelijke betrokkenen.