Home Infosessies Leuven 28/09/16: Ouderschap na scheiding [infosessie]

28/09/16: Ouderschap na scheiding [infosessie]

Wanneer ouders beslissen om te scheiden worden hun kinderen geconfronteerd met tal van veranderingen waarop zij weinig invloed hebben. Voor zowel ouders als kinderen/jongeren  is het hard werken om met de nieuwe situatie om te gaan.

Tijdens deze infosessie staan we stil bij wat scheiding betekent voor kinderen, voor hun ouders en voor hun onderlinge relatie.

Wat hebben kinderen nodig bij scheiding?
Hoe vertel je aan je kinderen dat jullie gaan scheiden? Welke reacties kan men bij de kinderen/jongeren verwachten? Wat is hierin normaal en wanneer is extra ondersteuning aangewezen?
Hoe kan je je ouderschap herschikken na scheiding ? Wat is helpend en wat niet? Hoe kan de omgeving (familie, school,…) hierbij  ondersteunend zijn?

Begeleider: Hilde Hertecant en Anne De Keyser, kinderpsychologen

Inschrijven: via dit formulier

Waar:
Romaanse Poort van Leuven (Brusselsestraat 63, 3000 Leuven)
lokaal A.13
Telefoon: 016 20 76 46
Halte/station: Leuven Sint-Pieterskliniek
Betaald parkeren (tot 21u) aan het St. Jacobsplein (10 min wandelen)
Klik hier voor een wegbeschrijving

Prijs: 10 € (Hulpverleners betalen 40 euro per sessie!)

Uren: Onthaal vanaf 19u. We beginnen graag stipt om 19u30. Einde voorzien omstreeks 21u30.

Met steun van de Provincie Brabant, Huis van het Kind en de stad Leuven (lokalen)